Silverado EV Forum banner

GM's coole sleepcamera's - Waar zijn ze gebleven???

1 reading
2.9K views 22 replies 14 participants last post by  El Digit  
#1 ·
MIA: Bij het slepen en gebruiken van mijn richtingaanwijzer krijg ik niet de video-pop-up van de zijkant van het voertuig via de zijspiegelcamera's die ook het dodehoekgebied van de aanhanger rood kleuren.

Ik heb mijn sleepervaring met mijn vorige 2022 Sierra Denali op elk truckforum geprezen. Alleen GM had het gezonde verstand om de beschikbare zijcamera's te gebruiken om stressvrij te slepen zonder sleepspiegels. Nu heb ik deze zescijferige Sierra EV, zogenaamd volledig uitgerust, en de beste sleepfunctie van allemaal ontbreekt. Ben ik de enige, heb ik een software-update nodig? Ik heb geen idee waarom GM dit zou hebben weggelaten.
 
#3 ·
  • Vindt de pop-up van de richtingaanwijzer plaats als er niet wordt gesleept?
  • Welke andere camera's zijn er wel of niet?
    • Transparante aanhanger?
    • enz.?
Ik weet niet waarom de weglating, behalve dat deze via een OTA zou kunnen komen. Ik heb begrepen dat het enige kalibratie en finesse vereist om al deze camerabeelden voor een bepaald voertuig te laten werken, bijvoorbeeld met een aanhanger, weet de truck waar de dode hoek zich bevindt? Als er veel camerabeelden van aanhangers ontbreken, is mijn gok OTA
 
#4 ·
MIA: Bij het slepen en het gebruik van mijn richtingaanwijzer krijg ik niet de video-pop-up van de zijkant van het voertuig via de zijspiegelcamera's die ook de dodehoek-aanhangerzone rood schaduwen.

Ik heb mijn sleepervaring geprezen op mijn vorige 2022 Sierra Denali op elk truckforum. Alleen GM had het gezond verstand om de beschikbare zijcamera's te gebruiken om stressvrij te slepen zonder sleepspiegels. Nu heb ik deze zescijferige Sierra EV die zogenaamd volledig is uitgerust, en de beste sleepfunctie van allemaal ontbreekt. Ben ik de enige, heb ik een software-update nodig? Ik heb geen idee waarom GM dit zou hebben weggelaten.
Nou, in onze ervaring zijn de "coole sleepcamera"-kits in backorder tot begin 2025.

We hebben VIJF kits besteld. :(
 
#5 ·
MIA: Bij het slepen en het gebruik van mijn richtingaanwijzer krijg ik de video-pop-up van de zijkant van het voertuig niet via de camera's van de zijspiegel
Eens. Dit is een must-have voor slepen. Het is zeker niet inbegrepen in mijn 4WT en zou dat wel moeten zijn - zelfs als ik extra moet betalen.
 
#7 ·
Het zou vanzelf moeten verschijnen bij het slepen. Ik wist niet dat mijn vorige Sierra het had, totdat het me verraste toen ik de richtingaanwijzer gebruikte. Nu ik het verwacht, is het er niet.

De manier waarop het werkt, is dat wanneer je je aanhanger aansluit, het de lengte gebruikt die je hebt ingevoerd om het gebied in de volgende rijstrook naast je aanhanger te markeren wanneer je je richtingaanwijzer activeert. Met andere woorden, je gebruikt de richtingaanwijzer, het scherm van de middenconsole schakelt over naar video van de zijkant die wordt beĂŻnvloed door je bocht, en het gebied naast je aanhanger wordt rood gemarkeerd op datzelfde scherm.

Wat betreft de doorkijk-aanhangwagen-camera. Ik heb hem, maar ik heb hem van mijn aanhanger verwijderd toen ik dacht dat ik de Ford zou houden. Heb dat nog niet geprobeerd. Nogmaals, ik hoop dat dit iets is dat met een OTA wordt opgelost.

Zeker weten dat hun vlaggenschip pick-up deze mogelijkheden mist, het zal een enorme teleurstelling zijn als ze het er opzettelijk uit hebben gelaten. Ze zouden ons op zijn minst een uitleg moeten geven over waarom het anders zou zijn voor onze EV-trucks.
 
#8 ·
MIA: Bij het slepen en het gebruik van mijn richtingaanwijzer krijg ik niet de video-pop-up van de zijkant van het voertuig via de zijspiegelcamera's die ook de dode hoek van de aanhanger rood schaduwen.

Ik heb mijn sleepervaring geprezen op mijn vorige 2022 Sierra Denali op elk truckforum. Alleen GM had het gezonde verstand om de beschikbare zijcamera's te gebruiken om stressvrij te slepen zonder sleepspiegels. Nu heb ik deze zescijferige Sierra EV die zogenaamd volledig is uitgerust, en de beste sleepfunctie van allemaal ontbreekt. Ben ik de enige, heb ik een software-update nodig? Ik heb geen idee waarom GM dit zou hebben weggelaten.
De Silverado EV RST heeft geen bolle spiegel op de passagiersdeur... Dit (IMO) is zeer onveilig. ...Ik ken geen enkele auto op de weg van vandaag die geen bolle spiegel aan de passagierskant heeft. Ik heb contact opgenomen met mijn dealer en GM Chat, geen OEM bolle spiegel of sleepspiegeloptie is beschikbaar van GM. De Silverado WT heeft een standaard bolle spiegel op de passagiersdeur, maar het is een andere interne bevestiging voor het spiegelglas en het past niet op de RST.
---> Heeft de Sierra EV een bolle spiegel of een platte spiegel op de passagiersdeur?
Bedankt bij voorbaat.
 
#10 ·
De Silverado EV RST heeft geen convexe spiegel op de passagiersdeur... Dit (IMO) is zeer onveilig. ...Ik ken geen enkele auto op de weg die tegenwoordig geen convexe spiegel aan de passagierskant heeft.
Voor zover ik begrijp komt dit omdat de 4WT een GVWR heeft van minder dan 10.000 lbs en de RST meer dan 10.000 lbs, waardoor deze in andere vereisten valt.
49 CFR 571.111, waarin staat dat minder dan 4536 kg of minder convex kan zijn, en daarboven niet.
 
#12 · (Edited)
Als dit waar is, verandert het niets aan het feit dat beide vrachtwagens in feite voertuigen van "dezelfde grootte" zijn en dezelfde veilige zichtbaarheid vereisen bij het gebruik/de noodzaak van een bolle spiegel. Veel andere grote/zware voertuigen hebben beide, een vlakke en een bolle spiegel aan de passagierszijde. Als er een formaliteit is vanwege een verschil van een paar (of meer) ponden tussen de WT en de RST, zou GM tenminste het spiegelglas kunnen splitsen om zowel vlakke als bolle reflecties te hebben, zoals veel andere voertuigen dubbele reflecties hebben.
Ook wordt de 2025 Silverado EV "LT" vermeld met een GVWR van 10.000 lbs. Aangezien 49 CFR 571.111 een bolle spiegel vereist bij 10.000 OF MINDER, moet de "LT"-versie worden uitgerust met een bolle passagiersdeurspiegel.
Weet iemand of de LT is uitgerust met een bolle passagiersdeurspiegel?
 
#17 ·
Als dit waar is, verandert het niets aan het feit dat beide vrachtwagens in feite voertuigen van "dezelfde grootte" zijn en dezelfde veilige zichtbaarheid vereisen bij het gebruik/de noodzaak van een convexe spiegel. Veel andere grote/zware voertuigen hebben beide, een vlakke en convexe spiegel aan de passagierskant. Als er een technische kwestie is vanwege een paar (of meer) pond verschil tussen de WT en de RST, zou GM tenminste het spiegelglas kunnen splitsen om zowel vlakke als convexe reflecties te hebben, zoals veel andere voertuigen dubbele reflecties hebben.
Ook wordt de 2025 Silverado EV "LT" vermeld met een GVWR van 10.000 lbs. Aangezien 49 CFR 571.111 een convexe spiegel vereist bij 10.000 OF MINDER, moet de "LT"-versie worden uitgerust met een convexe passagiersdeurspiegel.
Weet iemand of de LT is uitgerust met een convexe passagiersdeurspiegel?
Ik heb een paar LT-versies bekeken en ze hebben niet de convexe passagiersdeurspiegel (ook geen voor de bestuurder).

Ik ben vergeten te testen of de LT elektrisch inklapbare spiegels had, maar ik denk het wel. Ik zou die nodig hebben om door mijn garage-ingang te komen, aangezien ik niet veel ruimte over heb.
 
#14 ·
#16 ·
Naar mijn mening... moet ik de achterste rechterhoek van de vrachtwagen kunnen zien bij het achteruitrijden uit de garage om de zijkant van de garagedeur niet te raken (dat is dus mijn spiegelinstelling - zoals bij elke andere auto die ik al 30 jaar heb). Nu geeft de spiegel me slechts een zicht van ongeveer 20 inch diameter vanaf de zijkant van mijn vrachtwagen en wat zich naast de passagierskant van de vrachtwagen bevindt. Dus, bij het rijden op een snelweg, tenzij het voertuig aan uw rechterkant minder dan 20 inch van uw vrachtwagen verwijderd is, kunt u het niet zien. Het doel van de convexe spiegel aan de passagierskant is om u in staat te stellen de hele rijstrook aan uw rechterkant te controleren op auto's of Motorfietsen die er mogelijk zijn voordat u van rijstrook wisselt. Vooral als u een aanhanger trekt... het vlakke zicht kan niemand het brede zicht geven dat ze nodig hebben om de rijstrook aan uw rechterkant naast uw vrachtwagen en aanhanger te zien. Dit is een enorm veiligheidsprobleem... geen voorkeursprobleem. Het doel van een spiegel aan de passagierskant is om de rijstrook aan uw passagierskant te zien, als u niet de hele rijstrook kunt zien, wat is dan het doel.
 
#18 ·
We hebben dit elders besproken, het zal ongetwijfeld steeds weer ter sprake komen. Ik denk dat dit de manier van denken hier is....
  1. Trekspiegels zijn een ouderwetse ICE-oplossing voor visueel bewustzijn, in een wereld zonder camera's en zonder aandacht voor aerodynamica
  2. In de moderne wereld zijn camera's goedkoop en net zo belangrijk als schermruimte, terwijl goede aerodynamica duur is
  3. Daarom alleen standaard zijkanten (per DOT-voorschriften) leveren en standaard, beste cameraweergaven maken
Dat hebben ze gedaan. Ik reed onlangs met een enorme verhuiswagen - geen zicht naar achteren vanwege de doos, maar hij had geweldige zijkanten. Ik had veel liever een modern camerasysteem gehad. Ik weet niet wat ik zou gebruiken - overhead als standaard? Dat zou waarschijnlijk het beste zijn.

Hoe dan ook, ik zou voorstellen om een stap terug te doen en na te denken over - ervan uitgaande dat GM alle cameraweergaven aanbiedt, heb je dan echt die olifantenoren aan de zijkanten nodig? Dit is vergelijkbaar met de CarPlay-discussie. Afgezien van enkele vakmensen die speciale apps hebben zoals logistiek en routing, heb ik geen enkel goed voorbeeld gehoord van het nodig hebben van CarPlay waarbij de ingebouwde versie niet equivalent of beter is, maar mensen klagen er nog steeds over.
 
#19 ·
We hebben dit elders besproken, het zal ongetwijfeld steeds weer ter sprake komen. Ik denk dat dit de manier van denken hier is ...
  1. Trekspiegels zijn een ouderwetse ICE-oplossing voor visueel bewustzijn, in een wereld zonder camera's en zonder aandacht voor aero
  2. In de moderne wereld zijn camera's goedkoop en net zo belangrijk schermruimte is goedkoop, terwijl goede aero duur is
  3. Daarom alleen standaard zijkanten (per DOT-voorschriften) leveren en standaard, beste in class cameraweergaven maken
Wat ze hebben gedaan. Ik reed onlangs met een enorme verhuiswagen - geen zicht naar achteren vanwege de doos, maar hij had geweldige zijkanten. Ik had veel liever een modern camerasysteem gehad. Ik weet niet wat ik zou gebruiken - overhead als standaard? Dat zou waarschijnlijk het beste zijn.

Hoe dan ook, ik zou willen voorstellen om een stap terug te doen en na te denken over - ervan uitgaande dat GM alle cameraweergaven introduceert, heb je dan echt die olifantenoren aan de zijkanten nodig? Dit lijkt op de CarPlay-discussie. Afgezien van enkele vakmensen die gespecialiseerde apps hebben zoals logistiek en routing, heb ik geen enkel goed voorbeeld gehoord van het nodig hebben van CarPlay waarbij de ingebouwde versie niet gelijkwaardig of beter is, maar mensen klagen er nog steeds over.
Is het niet verbazingwekkend wat ze met technologie kunnen doen! Het probleem dat door de OP wordt beschreven, is dat GM de zijweergave niet heeft ingeschakeld wanneer de richtingaanwijzers aan staan, zodat je kunt zien of er iemand in je dode hoek zit. Zelfs als ik mijn hoofd fysiek draai om in de dode hoek te kijken, kan ik geen auto rechts van de vrachtwagen zien als deze niet direct naast de vrachtwagen staat. Het dodehoekindicatorlampje in de spiegel is noodzakelijk geworden.
 
#20 ·
Oh ja, ik heb deze discussie een beetje verwisseld met die over sleepspiegels, mijn fout... hoe dan ook, ik weet zeker dat we het via OTA zullen krijgen, zoals ik hierboven heb gepost. Hoe dan ook, ik ben blij dat we een echte dodehoekbewakingswaarschuwing in de spiegel hebben in plaats van een rode LED die zich in de luidsprekergrille verstopt, zoals Tesla doet.
 
#22 ·
Och man, dat is een gevoelig onderwerp voor mij. Ik heb geen idee waar die functie gebleven is, maar ik herinner me dat ik bij GM opschepte over de beste sleepopstelling te hebben als het ging om functies en camera's; niet meer. Die 2022 had een adviesprijs van $80.000 inclusief de functie. Mijn 24 Sierra EV zou geavanceerder moeten zijn, heeft een adviesprijs van bijna $100.000 en het ontbreekt...