Silverado EV Forum banner

2026 Chevrolet Silverado Trail Boss komt bij de line-up

1 reading
4.3K views 92 replies 13 participants last post by  moosetags  
#1 · (Edited)
Hier zijn we mensen, hier is de TrailBoss!!


2026 Chevrolet Silverado EV Trail Boss

Vooraanzicht van de 2026 Silverado EV Trail Boss in Habanero Orange die off-road rijdt.

Chevrolet zal zijn populaire off-road Trail Boss-uitvoering aanbieden als onderdeel van de 2026 Silverado EV-reeks, die deze zomer van start gaat.
Voorheen verkrijgbaar op Silverado en Colorado, biedt de nieuw beschikbare verhoogde off-road uitvoering klanten de extra capaciteit die ze verwachten van een Trail Boss met de voordelen van een elektrische truck.
“Trail Boss is een van de meest succesvolle uitvoeringen in ons portfolio geweest sinds we deze voor het eerst lanceerden op de 2019 Silverado”, aldus Scott Bell, vice-president van Chevrolet. “Het toevoegen van Trail Boss aan Silverado EV geeft klanten een optie die voortbouwt op onze sterke truck-pedigree, een groot elektrisch bereik en off-road capaciteiten.”

Meer capaciteit
“De Silverado EV Trail Boss levert vergelijkbare capaciteiten als verwacht bij andere Chevy Trail Bosses”, aldus Joe Roy, hoofdingenieur voor Silverado EV. “Het is een indrukwekkende truck die zal voldoen aan de behoeften van onze klanten die van de gebaande paden af willen en toch alle functies willen hebben waar klanten zo van houden aan de Silverado EV, inclusief bereik en off-road vermogen.”
Met een lift van 2 inch heeft de Trail Boss 24% meer bodemvrijheid dan de basis Silverado EV. De spiraalvering is uniek afgesteld met een hydraulisch rebound-controlesysteem.
De exclusieve Terrain-modus is beschikbaar bij lage snelheden en biedt extra controle bij het manoeuvreren in gebieden met oneffen terrein. In vergelijking met de normale modus ontgrendelt de Terrain-modus scherpere 4-wielbesturing, waardoor bestuurders een betere controle hebben over koppel en tractie bij lage snelheden. In combinatie met andere rijmodi, waaronder de off-road modus en de Sidewinder-modus, is de Silverado EV Trail Boss klaar voor avontuur.
Sidewinder, voor het eerst geïntroduceerd op RST-uitvoeringen, maakt het mogelijk dat alle vier de wielen in dezelfde richting draaien en de truck diagonaal verplaatsen bij lage snelheden1. Selecteerbaar via het infotainmentscherm, biedt de functie bestuurders een nieuwe manier om alles te overwinnen, van ruig terrein tot krappe parkeerplaatsen.
De Trail Boss-versie met het batterijpakket met uitgebreid bereik biedt een maximale aanhangwagen van 12.500 lb2 en 2.100 lb laadvermogen3. Tot 725 pk en 775 lb-ft koppel4 is beschikbaar met het Max Range-batterijpakket.

Ziet eruit als een baas
Naast capaciteiten ziet de Silverado EV Trail Boss eruit als een off-road truck, met een gedurfd, agressief ontwerp dat de volgende exclusieve ontwerpkenmerken omvat:
  • Hoekige frontale fascia
  • Robuuste 35-inch all-terrain banden met unieke 18-inch wielen
  • Exterieur emblemen
  • Uniek interieur
  • Rode sleepogen vooraan
Voor degenen die hun rig willen aanpassen, zijn extra schakelaars gemakkelijk toegankelijk voor accessoireverlichting en meer.
De Silverado EV is verkrijgbaar in negen exterieurkleuren, waaronder drie nieuwe opties: White Sands; Polar White Tricoat; en Magnus Gray Matte Metallic.

Updates voor bestuurdersassistentie
Silverado EV biedt ook Super Cruise 6-verbeteringen, waaronder integratie met Google Maps die met gemak naar de juiste rijstrook navigeert voor uw gekozen route wanneer u zich op Super Cruise-geschikte wegen bevindt.
En de nieuw toegevoegde hands-on functionaliteit houdt u gecentreerd in uw rijstrook en past zich aan de snelheid van de voorligger aan, terwijl uw handen op het stuur blijven. Vervolgens, wanneer u een Super Cruise-geschikte weg bereikt, wordt de lichtbalk van het stuur groen en wordt handsfree rijden automatisch ingeschakeld voor extra comfort.
Adaptive Cruise Control is ook geüpgraded, zodat de bestuurder kan kiezen om de snelheid automatisch aan te passen aan de aangegeven snelheidslimieten. Super Cruise met aanhangwagen is beschikbaar op LT en Trail Boss.

Een volledig assortiment
Met drie uitvoeringen – Work Truck, LT en Trail Boss – biedt Chevrolet een Silverado EV voor elk prijspunt, elke capaciteitsbehoefte en levensstijl. De Silverado EV-reeks is uitgebreid om klanten meer keuze te bieden, en nu zal het merk de lancering van de RST-uitvoering stopzetten. De 2026 Silverado EV heeft een start-MSRP van $ 54.895 en blijft de favoriete functies van klanten bieden:
  • Tot 10,2 kW off-board vermogen beschikbaar op alle uitvoeringen
  • Multi-Flex Midgate beschikbaar op LT en Trail Boss
  • WOW-modus om maximaal vermogen en koppel te ontgrendelen, beschikbaar op LT en Trail Boss
  • 22-inch wielen beschikbaar op WT en LT
  • 17,7-inch diagonaal centraal infotainmentscherm in combinatie met een 11-inch diagonaal bestuurdersinformatiecentrum standaard op alle uitvoeringen, inclusief Work Truck voor de eerste keer.
Hier is een overzicht van het volledige assortiment:
UitvoeringBatterijpakketBereik7 met standaard inhoudStart-MSRP9
(inclusief $ 2.095 DFC)
Work TruckStandaard286 mijl (EPA-geschat)$ 54.895
Uitgebreid424 mijl (EPA-geschat)$ 68.295
Max493 mijl (EPA-geschat)$ 76.295
LTStandaard283 mijl (EPA-geschat)$ 62.995
Uitgebreid410 mijl (EPA-geschat)$ 71.195[/TD>
Max478 mijl8 (GM-geschat)$ 91.295[/TD>
Trail BossUitgebreid410 mijl (EPA-geschat)[/TD>
[TD]$ 72.095[/TD>
Max478 mijl8 (GM-geschat)[/TD>
[TD]$ 88.695[/TD>
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
De Silverado EV wordt geassembleerd met in binnen- en buitenland geproduceerde onderdelen in Factory ZERO Detroit-Hamtramck Assembly Center in Michigan – de lanceerbasis voor GM's multi-brand all-EV-strategie.
General Motors (NYSE:GM) stuurt de toekomst van transport aan en maakt gebruik van geavanceerde technologie om veiligere, slimmere en minder emissie-auto's, -trucks en -SUV's te bouwen. De merken Buick, Cadillac, Chevrolet en GMC van GM bieden een breed portfolio van innovatieve benzine-aangedreven voertuigen en het breedste assortiment EV's in de branche, terwijl we overstappen naar een volledig elektrische toekomst. Lees meer op GM.com.
1Beperkt tot lage snelheden. Lees de gebruikershandleiding van het voertuig voor belangrijke beperkingen en informatie over de functie.
2Beschikbaar op modeljaar 2026 Trail Boss. Gebaseerd op voorlopige GM-tests. Kan optionele aanhangwagenapparatuur vereisen om de maximale capaciteit te bereiken. De maximale aanhangwagencapaciteit is alleen bedoeld voor vergelijking. Voordat u een voertuig koopt of gebruikt om te slepen, dient u het gedeelte over slepen in de gebruikershandleiding zorgvuldig te lezen. De trekgewichtcapaciteit van uw specifieke voertuig kan variëren. Het gewicht van passagiers, lading en opties of accessoires kan de hoeveelheid die u kunt slepen verminderen.
3Beschikbaar op modeljaar 2026 Trail Boss. Gebaseerd op voorlopige GM-tests. Alleen ter vergelijking. Zie de gebruikershandleiding en het label op de portierstijl van het voertuig voor de draagcapaciteit van een specifiek voertuig.
4GM geschat. Modeljaar 2026 Trail Boss met Wide Open Watts.
5Let altijd op tijdens het rijden en bij gebruik van Super Cruise. Gebruik geen handheld-apparaat. Bezoek www.chevrolet.com voor compatibele wegen en alle details.
6Let altijd op tijdens het rijden en bij gebruik van Super Cruise. Gebruik geen handheld-apparaat. Vereist een actief Super Cruise-abonnement of proefperiode. Voorwaarden zijn van toepassing. Bezoek cadillacsupercruise.com, chevysupercruise.com, buick.com/explore/connectivity/super-cruise of gmc.com/connectivity-technology/super-cruise voor compatibele wegen en alle details. Automatische rijstrookwisseling en rijstrookwisseling op aanvraag zijn niet beschikbaar tijdens het slepen.
7Op een volledige lading. EPA-geschat. Het werkelijke bereik kan variëren op basis van verschillende factoren, waaronder de omgevingstemperatuur, het terrein, de leeftijd en staat van de batterij, de belading en hoe u uw voertuig gebruikt en onderhoudt.
8Op een volledige lading. GM-geschat bereik op basis van ontwikkelingstests en/of analytische projectie in overeenstemming met SAE J1634 revisie 2017 – MCT en kan worden gewijzigd vóór productie. Het werkelijke bereik kan variëren op basis van verschillende factoren, waaronder temperatuur, terrein, leeftijd van de batterij, belading en hoe u uw voertuig gebruikt en onderhoudt.
9De door de fabrikant voorgestelde verkoopprijs is inclusief de vrachtkosten naar de bestemming. Belasting, titel, licentie, dealer-kosten en optionele apparatuur zijn niet inbegrepen.

2026 Chevrolet Silverado EV Specificaties

EFFICIËNTIE

Rijbereik1:
UitvoeringBatterijpakketBereik1 met standaard inhoud
[/TD>

[TD]Work Truck
Standaard[/TD>
[TD]286 mijl (EPA-geschat)[/TD>
[/TD>

[TD]Uitgebreid
424 mijl (EPA-geschat)[/TD>
[TD][/TD>
[/TD>

[TD]Max
493 mijl (EPA-geschat)[/TD>
[TD][/TD>
[/TD>

[TD]LT
Standaard[/TD>
[TD]283 mijl (EPA-geschat)[/TD>
[/TD>

[TD][/TD>

[TD]Uitgebreid[/TD>
[TD]410 mijl (EPA-geschat)[/TD>
[/TD>

[TD][/TD>

[TD]Max[/TD>
[TD]478 mijl2 (GM-geschat)[/TD>
[/TD>

[TD]Trail Boss
Uitgebreid[/TD>
[TD]410 mijl (EPA-geschat)[/TD>
[/TD>

[TD]Max[/TD>
[TD]478 mijl2 (GM-geschat)[/TD>
[TD][/TD>
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
1Op een volledige lading. EPA-geschat. Het werkelijke bereik kan variëren op basis van verschillende factoren, waaronder de omgevingstemperatuur, het terrein, de leeftijd en staat van de batterij, de belading en hoe u uw voertuig gebruikt en onderhoudt.
2Op een volledige lading. GM-geschat bereik op basis van ontwikkelingstests en/of analytische projectie in overeenstemming met SAE J1634 revisie 2017 – MCT en kan worden gewijzigd vóór productie. Het werkelijke bereik kan variëren op basis van verschillende factoren, waaronder temperatuur, terrein, leeftijd van de batterij, belading en hoe u uw voertuig gebruikt en onderhoudt.

BATTERIJSYSTEEM
Type:Oplaadbaar energieopslagsysteem bestaande uit meerdere gekoppelde modules [/TD>
Batterijpakketten:Standaard (WT, LT)
Uitgebreid (WT, LT, Trail Boss)
Maximaal (WT, LT, Trail Boss)[/TD>
Garantie1:8 jaar / 100.000 mijl dekking van batterij en elektrische componenten[/TD>
[/TD>

[TD][/TD>
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
1Beperkte garantie.  Afhankelijk van wat het eerst komt. Zie de dealer voor details.
ELEKTRISCHE AANDRIJVING
Type:[/TD>
[TD]Performance Torque Vectoring
Dual Motor 4WD (Electronic 4WD)[/TD>
Motor:2 motoren (1 voor- en 1 elektrische aandrijfeenheid achter)[/TD>
Vermogen (pk):[/TD>
[TD]510 (WT)
605 (2LT)
645 (3LT)
760 (4LT)
625 (2TR)
725 (3TR)[/TD>
Koppel (lb.-ft.):[/TD>
[TD]490 (4WT)
580 (5WT, 8WT)
605 (2LT)
765 (3LT, 4LT)
775 (2TR, 3TR)[/TD>
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
CHASSIS & VERING
Vering:[/TD>
[TD]Onafhankelijke 4-wielvering met premium rijgedrag en handling[/TD>
Besturingstype:[/TD>
[TD]Op de kolom gemonteerde elektrische stuurbekrachtiging[/TD>
Draaicirkel (ft. / m):[/TD>
[TD]42,2 (Trail Boss met standaard 4-wielbesturing)[/TD>
Remtype:[/TD>
[TD]Voor- en achterremklauwschijf met DURALIFE-rotoren met regeneratieve capaciteit. 4-wielschijf en 4-wiel antiblokkeerremmen.[/TD>
Remrotorgrootte (in. / mm):[/TD>
[TD]V/A 355 mm (14”) / 356,8 mm (14”)[/TD>
Wielmaat:[/TD>
[TD]22-inch (LT – beschikbaar)
18-inch (LT, WT, Trail Boss - standaard)[/TD>
Bandenmaat:[/TD>
[TD]LT265/70R18, all-season blackwall (WT, LT)
LT275/50R22, all-season blackwall (LT – beschikbaar)
LT285/75R18, all-terrain blackwall (Trail Boss) [/TD>
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
OFF ROAD SPECIFICATIES
Bodemvrijheid [/TD>
[TD]205 (WT)
209 (LT)
255 (TR)[/TD>
Aanrijhoek[/TD>
[TD]31,6 (TR)[/TD>
Vertrekhoek[/TD>
[TD]25,1 (TR)[/TD>
Breakover[/TD>
[TD]19,2 (TR)[/TD>
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
OPLADEN
Beschikbaar DC-snelladen tot 350 kW [/TD>
[TD]GM-geschat 100 mijl in 10 minuten[/TD>
Niveau 2: 240 V tot 19,2 kW/80 ampère:(PowerShift- of Powerup+-lader)[/TD>
[TD]37 mijl per uur opladen[/TD>
Oplaadsnelheid[/TD>
[TD]220 kW (standaard batterijpakket)
300 kW (uitgebreid batterijpakket)
350 kW (maximaal batterijpakket)[/TD>
[TD]
[TD]
[TD]
1De oplaadsnelheid varieert op basis van de output van de laadeenheid, de voertuiginstellingen en de buitentemperatuur.
EXTERNE AFMETINGEN
Wielbasis (in. / mm):[/TD>
[TD]145,7 / 3700[/TD>
Totale lengte (in. / mm):[/TD>
[TD]233,1 / 5920[/TD>
Totale breedte (in. / mm):[/TD>
[TD]95,6 / 2430 (TR met spiegels)
81,6 / 2072 (WT, 2LT zonder spiegels)
94,3 / 2394 (WT, LT met spiegels)
83,8 / 2129 (3LT, TR zonder spiegels)[/TD>
Totale hoogte (in. / mm):[/TD>
[TD]78,0 / 1982 (WT)

78,1 / 1985 (LT)
79,9 / 2030 (TR)[/TD>
Vooroverhang (in. / mm):[/TD>
[TD]36,2 / 919[/TD>
Achteroverhang (in. / mm):[/TD>
[TD]51,2 / 1301[/TD>
Spoor (in. / mm):[/TD>
[TD]68,9 / 1749 (WT voor en achter)
68,7 / 1745 (LT voor en achter)
68,5 / 1742 (TR voor)
68,6 / 1743 (TR achter)[/TD>
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
INTERNE AFMETINGEN
Maximale hoofdruimte (in. / mm):[/TD>
[TD]41,9 / 1063 (voor – WT, 2LT)
39,7 / 1009 (achter – WT, 2LT)
43,9 / 1114 (voor – 3LT, TR)
38,7 / 982 (achter – 3LT, TR)[/TD>
Maximale beenruimte (in. / mm):[/TD>
[TD]44,8 / 1139 (voor)
44,3 / 1126 (achter)[/TD>
Schouderruimte (in. / mm):[/TD>
[TD]64,9 / 1649 (voor)
63,8 / 1621 (achter)[/TD>
Heupruimte (in. / mm):[/TD>
[TD]62 / 1574 (voor)
61,4 / 1560 (achter)[/TD>
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
CARGO AFMETINGEN
Volume laadbak (cu. ft / L):[/TD>
[TD]57,3 / 1623 (WT, 2LT)
57,5 / 1628 (3LT, TR)[/TD>
eTrunk Volume (cu. ft/ L):[/TD>
[TD]10,7 / 303[/TD>
[TD]
[TD]

@SilverDan
 
#9 · (Edited)
Ik keek naar de dirt ride voor windtunnel aero performance, het stof gaf visuals.

40 seconden
Je kunt het niet zien op de foto, maar als je de reeks bekijkt, lijkt het er zeker op dat het die luchtstromen van de laadbak en de onderkant hervormt. Ik zie zeker niet veel turbulentie in het algemeen

Image



35 seconden
Ziet eruit als weinig turbulentie direct achter de truck, wat je wilt
Image


37 seconden
Als je de reeks bekijkt, zie je dat het vuil dat door de voorband wordt opgeworpen niet onder de truck wordt gezogen, wat die stroming vermoedelijk zou verstoren, in plaats daarvan bevindt het zich gewoon rustig buiten de envelop. Toont ook duidelijk weinig turbulentie aan de achterkant
Image


De acceleratie aan het einde laat het beter zien, omdat de banden zich ingraven en meer vuil opwerpen. Interessant is dat het erop lijkt dat de voorste motor al het werk doet, terwijl de achterste weinig veranderd is 🤔
Image


56 seconden
Vuil dat door de band wordt opgetrokken, bevindt zich in een rustige zone, het rijdt er gewoon af, er lijkt niet veel turbulentie in die wielkast te zijn

Image


Hoe dan ook, dit is niet in de verste verte definitief en is mogelijk niet uniek voor de SEV. Ik zocht naar andere truck-dirt-video's, maar zag niets vergelijkbaars. Hoe dan ook, misschien wat interessante aanwijzingen
 
#17 ·
Ik keek naar de dirt ride voor windtunnel aero performance, het stof dat visuals gaf.

40 seconden
Je kunt het niet zien aan de stilstaande beelden, maar als je de reeks bekijkt, lijkt het er zeker op dat het die luchtstromen van de laadbak en de onderkant hervormt. Ik zie zeker niet veel turbulentie in het algemeen

View attachment 5453


35 seconden
Ziet eruit als weinig turbulentie direct achter de truck, wat je wilt. Deze opname is perfect, die vuilstroom aan de achterkant is zo perfect dat het bijna lijkt alsof een kunstenaar het heeft gemaakt voor een animatie. Merk op hoeveel het lijkt op condensstrepen, die zich vormen van de zeer aerodynamische vliegtuigvleugel/motor
View attachment 5454

37 seconden
Als je de reeks bekijkt, zie je dat het vuil dat door de voorband wordt opgeworpen, niet onder de truck wordt gezogen, wat die stroming waarschijnlijk zou verstoren, in plaats daarvan bevindt het zich gewoon rustig buiten de envelop. Toont ook duidelijk weinig turbulentie aan de achterkant
View attachment 5455

Op 57 seconden laat de hoek duidelijk zien dat de oppervlakte turbulentie uit de weg wordt geschopt, zoals je zou willen. En fascinerend genoeg is de afstoot vrijwel hetzelfde, ongeacht de stuurhoek naar buiten/binnen, hij maakt een paar bochten, maar het heeft geen echt effect op dit deel

View attachment 5458


De acceleratie aan het einde laat het beter zien, omdat de banden zich ingraven en meer vuil opschoppen. Interessant is dat het erop lijkt dat de voorste motor al het werk doet, terwijl de achterkant weinig verandert 🤔
Je kunt ook zien dat de achterkant van de truck omhoog komt - merk op dat de achterkant inzakt
View attachment 5456

56 seconden
Vuil dat door de band wordt opgetrokken, bevindt zich in een rustige zone, het drijft gewoon weg, er is niet veel turbulentie in die wielkast lijkt het, wat je wilt - het krijgt geen turbulentie van buitenaf

View attachment 5457

Zelfs in de macho money shot zie je dat al die mannelijke stofwolken alleen maar afkomstig zijn van de banden die door dat losse spul slaan, de omgevingswolken waar de truck doorheen rijdt, zijn relatief ongestoord. Het rommelige onderste gedeelte komt alleen maar door de impact van de banden die hopen fijn gezeefd vuil raken, maar kijk naar die omgeving aan de bovenkant - prachtig! Ik denk ook dat we een hint krijgen van de zeilwerking
View attachment 5459

Hoe dan ook, dit is niet definitief en is mogelijk niet uniek voor de SEV. Ik zocht naar andere truck-vuilvideo's, maar zag niets vergelijkbaars. Misschien wel een paar interessante aanwijzingen
Dit is zonder een tonneau... het voordeel van de zeilen en de dakspoiler. Zou graag zoiets zien voor de AT4.

Het stof dat van de achterkant wordt opgeworpen, kan gewoon worden verborgen door wat van de voorbanden komt. Of, als de truck omhoog komt, glijden de voorkanten een beetje in het vuil.

Zoals ik in de andere thread al zei, het ziet er geweldig uit in deze kleur.

Geen vermelding van lockers.
 
#19 ·
Wat is hydraulische rebound control? Hoe verschilt dat van een schokdemper?

Ik zou hebben gedacht aan een hydraulische bump stop, behalve dat die alleen van toepassing zijn bij compressie, niet bij rebound. Zouden het adaptieve schokdempers kunnen zijn met instelbare rebound-kleppen?
Jij bent de schokdemper-expert, ik in ieder geval niet, maar ik vraag me af of ze dit nu gebruiken?

General Motors Magnetic Ride Control

Magnetic Ride Control (MRC of MagneRide) is een chassis- en ophangingstechnologie van General Motors die de schokdempers van een voertuig in realtime aanpast en afstelt als reactie op veranderingen in het terrein om optimale schokdemping te leveren voor de best mogelijke rijervaring.
Bestaat al een tijdje, maar volgens AI-zoekopdracht stond het niet op de TB, die in plaats daarvan 'een Z71-ophangingspakket met fabrieksverhoging en Rancho-schokdempers heeft'.

Gezien het gewicht van dit voertuig zal de ICE-ophanging waarschijnlijk niet werken, maar misschien zou dit systeem de oplossing zijn. Als je 9.000 pond over kuilen gooit, heb je iets speciaals nodig om te voorkomen dat je rondgeslingerd wordt, denk ik.
 
#23 · (Edited)
Ik denk dat ongeveer 520 het record was, 100% naar nul, maar met veel 70 mph. Ik denk eigenlijk dat het halen van - wie weet - 530+ mogelijk zou moeten zijn met minder dan 60 en een beetje hypermiling. Ik weet niet waarom de YouTubers dit niet proberen, om te zien hoe hoog ze kunnen komen, het zou een geweldige video opleveren. Ze rennen en schieten gewoon.
 
#38 ·
Ik denk dat ongeveer 520 het record was, dat 100% naar nul ging, maar met veel 70 mph. Ik denk eigenlijk dat het halen van - wie weet - 530+ mogelijk zou moeten zijn met minder dan 60 en een beetje hypermiling. Ik weet niet waarom de YouTubers dit niet proberen, om te zien hoe hoog ze kunnen komen, het zou een geweldige video opleveren. Ze rennen gewoon en schieten. De eerste die 550 mijl haalt, zou een groot succes zijn.
Geen youtuber, maar ik heb 35" en ben bereid om die rit te maken!

 
#25 ·
Geweldig product. Zou mijn volgende truck kunnen zijn. Maximaal 478 mijl is geweldig, maar eerlijk gezegd, als de kostenbesparing er is, komt die 410 mijl dicht in de buurt van mijn huidige 440, ik denk dat ik bereid zou zijn om 30 mijl ranch en $ 5-10k aan besparingen op te offeren.

Het probleem dat ik heb, en dat ik heb opgemerkt door de LT's te bekijken, is dat er zeker een soort pakket zal zijn waarin je gedwongen wordt voor de Super Cruise, wat een must is voor mij. Dat betekent dat het nog steeds $ 80.000 zal kosten en niet genoeg besparingen om van mijn Sierra EV af te stappen. Ik heb alleen SuperCruise/Lane Center nodig op een pick-up van $ 72.000 of minder. Met belastingvoordeel bieden alleen Ford en Tesla dit aan ten koste van het bereik. Mijn Whack-A-Mole-spel voor de perfecte truck gaat door.
 
#27 ·
Super Cruise:

View attachment 5472

  1. Inbegrepen en alleen beschikbaar met (SW4) Premium Package.
View attachment 5471
Bedankt Nebula... het is gewoon zooooooooooooooooooooooo irritant. Ik heb geen 22's nodig, ik heb geen mid-gates nodig, etc etc... alsjeblieft GM, geef ons gewoon de technologie. Als ik in een Tesla CT terechtkom, als en wanneer ze het bereik vergroten, zal het vanwege dit soort dingen zijn. Sterker nog, het Lightning Flash-pakket wordt geleverd met Blue Cruise-mogelijkheden voor $ 67k vóór belastingvoordeel; hoe kiest GM ervoor om niet in deze ruimte te concurreren.

Sorry jongens, ik weet dat dit repetitief is. 😒
 
#30 ·
Jullie weten van mijn gezwets dat ik lang de Max LT aan het plannen was, maar verdomme, de offroaders zijn toch wel aantrekkelijke pakketten. De range kennen maakt de deal rond. Alleen - het enige nadeel voor mij is geen wielopslag onder de carrosserie. Ik zal een reservewiel in de laadbak moeten bewaren. Maar het is het helemaal waard, want de afweging is veel zijwanddemping, AT en doet de range niet genoeg pijn om er toe te doen.
 
#31 ·
Alleen - het enige nadeel voor mij is geen opslagruimte voor het reservewiel onder de carrosserie. Ik zal een reservewiel in de laadbak moeten bewaren. Maar het is het helemaal waard, want de afweging is veel zijwanddemping, AT en het doet de actieradius niet genoeg pijn om er toe te doen.
Wanneer had je voor het laatst een lekke band? Ik koop kwaliteitsbanden en het is zo'n 30 jaar geleden - het ontbreken van een reservewiel is voor mij geen groot probleem. Met de 24's was het misschien wel zo, maar met 35" banden op 18" velgen niet echt.
 
#34 ·
Hier zijn we mensen, hier is de TrailBoss!!


2026 Chevrolet Silverado EV Trail Boss

Vooraanzicht van de 2026 Silverado EV Trail Boss in Habanero Orange die off-road rijdt.

Chevrolet zal zijn populaire off-road Trail Boss-trim aanbieden als onderdeel van de 2026 Silverado EV-reeks, die deze zomer van start gaat.
Voorheen verkrijgbaar op Silverado en Colorado, biedt de nieuw verkrijgbare verhoogde off-road trim klanten de extra capaciteit die ze verwachten van een Trail Boss met de voordelen van een elektrische truck.
"Trail Boss is een van de meest populaire trims in ons portfolio geweest sinds we deze voor het eerst lanceerden op de 2019 Silverado", aldus Scott Bell, vice-president van Chevrolet. "Het toevoegen van Trail Boss aan Silverado EV geeft klanten een optie die voortbouwt op onze sterke truck-pedigree, een groot elektrisch bereik en off-road capaciteiten."

Meer capaciteit
"De Silverado EV Trail Boss levert vergelijkbare capaciteiten als verwacht bij andere Chevy Trail Bosses", aldus Joe Roy, hoofdingenieur voor Silverado EV. "Het is een indrukwekkende truck die zal voldoen aan de behoeften van onze klanten die van de gebaande paden af willen en toch alle functies willen hebben waar klanten zo van houden in de Silverado EV, inclusief bereik en off-road vermogen."
Met een lift van 2 inch heeft de Trail Boss 24% meer bodemvrijheid dan de basis Silverado EV. De spiraalvering is uniek afgesteld met een hydraulisch rebound-controlesysteem.
De trim-exclusieve Terrain-modus is beschikbaar bij lage snelheden en biedt extra controle bij het manoeuvreren in gebieden met oneffen terrein. In vergelijking met de normale modus ontgrendelt de Terrain-modus scherpere 4-wielbesturing, waardoor bestuurders een beter vermogen hebben om het koppel en de tractie bij lage snelheden te regelen. In combinatie met andere rijmodi, waaronder de off-road modus en de Sidewinder-modus, is de Silverado EV Trail Boss klaar voor avontuur.
Sidewinder, voor het eerst geïntroduceerd op RST-trimvoertuigen, maakt het mogelijk dat alle vier de wielen in dezelfde richting draaien en de truck diagonaal bewegen bij lage snelheden1. Selecteerbaar via het infotainmentscherm, biedt de functie bestuurders een nieuwe manier om alles te overwinnen, van ruig terrein tot krappe parkeerplaatsen.
De Trail Boss-versie met het batterijpakket met uitgebreid bereik biedt een maximale aanhangwagen van 12.500 lb2 en 2.100 lb laadvermogen3. Tot 725 pk en 775 lb-ft koppel4 is beschikbaar met het Max Range-batterijpakket.

Ziet eruit als een baas
Naast de capaciteit ziet de Silverado EV Trail Boss eruit als een off-road truck, met een gedurfd, agressief ontwerp dat de volgende trim-exclusieve ontwerpkenmerken omvat:
  • Hoekige frontale fascia
  • Robuuste 35-inch all-terrain banden met unieke 18-inch wielen
  • Exterieur badges
  • Uniek interieur
  • Rode sleephaken vooraan
Voor degenen die hun rig willen aanpassen, zijn extra schakelaars gemakkelijk toegankelijk voor accessoireverlichting en meer.
Silverado EV is verkrijgbaar in negen exterieurkleuren, waaronder drie nieuwe opties: White Sands; Polar White Tricoat; en Magnus Gray Matte Metallic.

Updates voor bestuurdersassistentie
Silverado EV biedt ook Super Cruise-verbeteringen, waaronder integratie met Google Maps die gemakkelijk naar de juiste rijstrook navigeert voor uw gekozen route wanneer u zich op Super Cruise-geschikte wegen bevindt.
En de nieuw toegevoegde hands-on functionaliteit houdt u in het midden van uw rijstrook en past zich aan de snelheid van de voorligger aan, terwijl uw handen op het stuur blijven. Vervolgens, wanneer u een Super Cruise-geschikte weg bereikt, wordt de lichtbalk van het stuur groen en wordt handsfree rijden automatisch ingeschakeld voor extra comfort.
Adaptive Cruise Control is ook geüpgraded, zodat de bestuurder ervoor kan kiezen om de snelheid automatisch aan te passen aan de aangegeven snelheidslimieten. Super Cruise met aanhanger is beschikbaar op LT en Trail Boss.

Een volledige line-up
Met drie trims - Work Truck, LT en Trail Boss - biedt Chevrolet een Silverado EV voor elk prijspunt, elke capaciteitsbehoefte en elke levensstijl. De Silverado EV-reeks is uitgebreid om klanten meer keuze te bieden, en nu zal het merk de lanceringstrim RST stopzetten. De 2026 Silverado EV heeft een vanafprijs van $54.895 en blijft de favoriete functies van de klant aanbieden:
  • Tot 10,2 kW off-board vermogen beschikbaar op alle trims
  • Multi-Flex Midgate beschikbaar op LT en Trail Boss
  • WOW-modus om maximaal vermogen en koppel te ontgrendelen, beschikbaar op LT en Trail Boss
  • 22-inch wielen beschikbaar op WT en LT
  • 17,7-inch diagonaal centraal infotainmentscherm in combinatie met een 11-inch diagonaal bestuurdersinformatiecentrum standaard op alle trims, inclusief Work Truck voor de eerste keer.
Hier is een overzicht van de volledige line-up:
TrimBatterijpakketBereik7 met standaard inhoudVanafprijs9
(inclusief $2.095 DFC)
[/TD>
Work TruckStandaard286 mijl (EPA-geschat)[/TD>
[TD]$54.895[/TD>
Uitgebreid424 mijl (EPA-geschat)[/TD>
[TD]$68.295[/TD>
Max493 mijl (EPA-geschat)[/TD>
[TD]$76.295[/TD>
LTStandaard[/TD>
[TD]283 mijl (EPA-geschat)[/TD>
[TD]$62.995[/TD>
Uitgebreid410 mijl (EPA-geschat)[/TD>
[TD]$71.195[/TD>
Max[/TD>
[TD]478 mijl8 (GM-geschat)[/TD>
[TD]$91.295[/TD>
Trail BossUitgebreid[/TD>
[TD]410 mijl (EPA-geschat)[/TD>
[TD]$72.095[/TD>
Max[/TD>
[TD]478 mijl8 (GM-geschat)[/TD>
[TD]$88.695[/TD>
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
De Silverado EV wordt geassembleerd met in eigen land en wereldwijd geproduceerde onderdelen in Factory ZERO Detroit-Hamtramck Assembly Center in Michigan - de lanceerbasis voor GM's multi-brand all-EV-strategie.

2026 Chevrolet Silverado EV Specificaties

EFFICIËNTIE

Rijbereik1:[/TD>
TrimBatterijpakketBereik1 met standaard inhoud[/TD>
Work TruckStandaard[/TD>
[TD]286 mijl (EPA-geschat)[/TD>
Uitgebreid[/TD>
[TD]424 mijl (EPA-geschat)[/TD>
Max[/TD>
[TD]493 mijl (EPA-geschat)[/TD>
LTStandaard[/TD>
[TD]283 mijl (EPA-geschat)[/TD>
Uitgebreid[/TD>
[TD]410 mijl (EPA-geschat)[/TD>
Max[/TD>
[TD]478 mijl2 (GM-geschat)[/TD>
Trail BossUitgebreid[/TD>
[TD]410 mijl (EPA-geschat)[/TD>
Max[/TD>
[TD]478 mijl2 (GM-geschat)[/TD>
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]


BATTERIJSYSTEEM
Type:Oplaadbaar energieopslagsysteem bestaande uit meerdere gekoppelde modules [/TD>
Batterijpakketten:Standaard (WT, LT)
Uitgebreid (WT, LT, Trail Boss)
Maximaal (WT, LT, Trail Boss)[/TD>
Garantie1:[/TD>
[TD]8 jaar / 100.000 mijl dekking voor batterij en elektrische componenten[/TD>
[/TD>
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]

ELEKTRISCHE AANDRIJVING
Type:Performance Torque Vectoring
Dual Motor 4WD (Electronic 4WD)[/TD>
Motor:2 motoren (1 voor- en 1 achter elektrische aandrijfeenheid)[/TD>
Vermogen (pk):510 (WT)
605 (2LT)
645 (3LT)
760 (4LT)
625 (2TR)
725 (3TR)[/TD>
Koppel (lb.-ft.):490 (4WT)
580 (5WT, 8WT)
605 (2LT)
765 (3LT, 4LT)
775 (2TR, 3TR)[/TD>
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]

CHASSIS & VERING
Vering:[/TD>
[TD]Onafhankelijke 4-wielvering met premium rijgedrag en handling[/TD>
Besturingstype:[/TD>
[TD]Op de kolom gemonteerde elektrische stuurbekrachtiging[/TD>
Draaicirkel (ft. / m):[/TD>
[TD]42,2 (Trail Boss met standaard 4-wielbesturing)[/TD>
Remtype:Schijfremmen met glijdende remklauw voor en achter met DURALIFE-rotoren met regeneratieve capaciteit. 4-wiel schijf en 4-wiel antiblokkeerremmen.[/TD>
Remrotorgrootte (in. / mm):[/TD>
[TD]V/A 355 mm (14”) / 356,8 mm (14”)[/TD>
Wielmaat:[/TD>
[TD]22-inch (LT – beschikbaar)
18-inch (LT, WT, Trail Boss - standaard)[/TD>
Bandenmaat:[/TD>
[TD]LT265/70R18, all-season blackwall (WT, LT)
LT275/50R22, all-season blackwall (LT – beschikbaar)
LT285/75R18, all-terrain blackwall (Trail Boss)[/TD>
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]

OFFROAD SPECIFICATIES
Bodemvrijheid [/TD>
[TD]205 (WT)
209 (LT)
255 (TR)[/TD>
Aanrijhoek[/TD>
[TD]31,6 (TR)[/TD>
Vertrekhoek[/TD>
[TD]25,1 (TR)[/TD>
Breakover[/TD>
[TD]19,2 (TR)[/TD>
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]

OPLADEN
Beschikbaar DC snelladen tot 350 kW [/TD>
[TD]GM-geschat 100 mijl in 10 minuten[/TD>
Niveau 2: 240 V tot 19,2 kW/80 ampère: (PowerShift of Powerup+ Charger)[/TD>
[TD]37 mijl per uur opladen[/TD>
Oplaadsnelheid[/TD>
[TD]220 kW (standaard batterijpakket)
300 kW (uitgebreid batterijpakket)
350 kW (maximaal batterijpakket)[/TD>
[TD]
[TD]
[TD]

EXTERNE AFMETINGEN
Wielbasis (in. / mm):[/TD>
[TD]145,7 / 3700[/TD>
Totale lengte (in. / mm):[/TD>
[TD]233,1 / 5920[/TD>
Totale breedte (in. / mm):[/TD>
[TD]95,6 / 2430 (TR met spiegels)
81,6 / 2072 (WT, 2LT zonder spiegels)
94,3 / 2394 (WT, LT met spiegels)
83,8 / 2129 (3LT, TR zonder spiegels)[/TD>
Totale hoogte (in. / mm):[/TD>
[TD]78,0 / 1982 (WT)

78,1 / 1985 (LT)
79,9 / 2030 (TR)[/TD>
Vooroverhang (in. / mm):[/TD>
[TD]36,2 / 919[/TD>
Achteroverhang (in. / mm):[/TD>
[TD]51,2 / 1301[/TD>
Spoor (in. / mm):[/TD>
[TD]68,9 / 1749 (WT voor en achter)
68,7 / 1745 (LT voor en achter)
68,5 / 1742 (TR voor)
68,6 / 1743 (TR achter)[/TD>
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]

INTERNE AFMETINGEN
Maximale hoofdruimte (in. / mm):[/TD>
[TD]41,9 / 1063 (voor – WT, 2LT)
39,7 / 1009 (achter – WT, 2LT)
43,9 / 1114 (voor – 3LT, TR)
38,7 / 982 (achter – 3LT, TR)[/TD>
Maximale beenruimte (in. / mm):[/TD>
[TD]44,8 / 1139 (voor)
44,3 / 1126 (achter)[/TD>
Schouderruimte (in. / mm):[/TD>
[TD]64,9 / 1649 (voor)
63,8 / 1621 (achter)[/TD>
Heupruimte (in. / mm):[/TD>
[TD]62 / 1574 (voor)
61,4 / 1560 (achter)[/TD>
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]

CARGO AFMETINGEN
Volume laadbak (cu. ft / L):[/TD>
[TD]57,3 / 1623 (WT, 2LT)
57,5 / 1628 (3LT, TR)[/TD>
eTrunk Volume (cu. ft/ L):[/TD>
[TD]10,7 / 303[/TD>
[TD]
[TD]

@SilverDan
Waarom toont deze specificatielijst de draaicirkel van de Trail Boss als 42 ft (hetzelfde als RST/Denali) waar een andere set specificaties de AT4 op 39 toonde? Het is onwaarschijnlijk dat TB/AT4 verschillend zouden zijn. Of is het zo dat de kortere draaicirkel alleen in de Terrain-modus is?

Ik ben echt ongeduldig om echte reviews te hebben, zodat dit soort inconsistenties worden opgelost.
 
#53 ·
Voorste motor demontage:

<Munro boys>
Het bekijken van Munro-video's doet altijd pijn, productiefreaks die elke las en bewerking bekritiseren, doen me huilen 😅 Het is alsof ze denken dat een technisch product alleen maar draait om de laagste productierendement, terwijl er veel, veel veel meer te overwegen is.

Eigenlijk zijn het kostenbespaarders, het is net als de voedselbedrijven die zeggen: "Ach verdomme, je weet dat rietsuiker marginaal duurder is dan high fructose corn, laten we dat laatste overal gebruiken". Of een andere die ze doen: "Hé, je weet dat het stoppen van de productielijnen voor onderhoud geld kost, maar als we meer olie in het materiaal doen (bijv. wat je eet), dan smeert het de machines vanzelf en kunnen we ze 24/7 laten draaien".

Bewerkte voeding is zo'n rommel in de VS vanwege dit soort denken over productie-efficiëntie; het is een ziekte en ik ben dankbaar als ik een bedrijf als GM zie dat er niet aan toegeeft.

Bij deze zou ik willen dat ze de video meer maakten zoals het Weber Auto-kanaal.
 
#45 ·
Er was een tijdje geleden een octrooiaanvraag voor het vergrendelen van de differentiëlen op assen met motoren op elk wiel. Voorlopig ben je beter af in off-road/beperkte tractie situaties met één motor per as, aangezien in dat geval het volledige vermogen kan worden overgebracht naar het wiel met tractie met mechanische sperren. Met afzonderlijke motoren voor elk wiel betekenen e-lockers dat het wiel met tractie beperkt is tot het vermogen van de motor van dat wiel en zelfs minder kan krijgen, omdat de elektronica probeert het vermogen aan beide wielen aan te passen, maar wordt beperkt door het wiel met minder tractie.
 
#46 ·
Met aparte motoren voor elk wiel betekenen e-lockers dat het wiel met tractie beperkt is tot het vermogen van de motor van dat wiel en zelfs minder kan krijgen, omdat de elektronica probeert het vermogen aan beide wielen aan te passen, maar beperkt wordt door degene met minder tractie.
Moest hier even over nadenken, ik denk dat er een probleem is met die logica; het is eigenlijk omgekeerd. Met één motor en twee wielen op een vlakke ondergrond krijgt elk wiel de helft van het totale vermogen. Met een motor op elk wiel is er in totaal twee keer zoveel vermogen. Er is altijd meer vermogen met meer motoren.

OK, dus het andere uiterste is één wiel van de grond. Het is hetzelfde voor een enkele vergrendelde diff of een dubbele motor - er zijn slechts één operationele motoren met het totale vermogen in beide gevallen. Ofwel de motor in de lucht is uit, ofwel de diff levert alleen aan het tractiewiel.

Dus je hebt het hier over een middenweg waarbij de twee motoren op de een of andere manier proberen het vermogen aan te passen? Stel dat er een kant is met slip, dus het verlaagt het vermogen naar die kant om de tractie te behouden. Hier zijn de motoren niet op elkaar afgestemd, ze gebruiken opzettelijk verschillende vermogensniveaus om de tractie te behouden.

Dus ik zie niet wat het idee hier is …
 
#47 · (Edited)
Hummer achterste dubbele motor, gedupliceerde poorten voor de twee motoren

Image


Hummer/Silverado Voorkant, Hummer-versie heeft een sperdifferentieel. Vermoedelijk is het differentieel ingebouwd zoals de Bolt? Ziet eruit alsof het aan de linkerkant van de uitgang van deze foto zou zitten. Zo ja, dan een variatie.

Image
 
#50 ·
Hummer achterste dubbele motor, gedupliceerde poorten voor de twee motoren

View attachment 5508

Hummer/Silverado Voor, Hummer-versie heeft een sperdifferentieel. Vermoedelijk is het differentieel ingebouwd zoals de Bolt? Ziet eruit alsof het aan de linkerkant van de uitgang van deze foto zou zitten. Zo ja, dan een variatie.

View attachment 5509

Silverado achter heeft ook een differentieel en zal waarschijnlijk een locker hebben als het er al een heeft.

Nu de interessante vraag; wat als de lockers al ingebouwd maar geneutraliseerd zijn? Met lage stuklijnen zoals deze is het vrij gebruikelijk om gewoon dode hardware op te nemen die je hebt geneutraliseerd voor opties, goedkoper dan verschillende varianten. En dat zou al het geval zijn, aangezien de Hummer voor de locker gebruikt, waarbij de niet-TB/AT4 SEV's ze hebben geneutraliseerd 👀
Het zou cool zijn om een locker te kunnen inschakelen met een hulp-schakelaar als we deze op een bestaande truck zouden kunnen activeren!
 
#56 · (Edited)
Om jullie gek te maken, hier is de locker, twee platen met in elkaar grijpende ratels, de actuator bevindt zich in de rechter benedenhoek.

Image


Gedeeltelijk gemonteerd, de actuator bevindt zich op de eindoverbrengingsbehuizing, diff met ratels aan de linkerkant, je kunt zien hoe de plastic uitlijningspennen door de behuizing aan de rechterkant onder de actuator gaan. Het drukt hierop om tegen een veer (waarschijnlijk) te duwen en te vergrendelen tegen het diff dat zich in die behuizing bevindt.
Image
 
#58 ·
De theorie geen lockers op Silverado? Misschien op AT4?
De Trail Boss en AT4 zullen neefjes en nichtjes zijn. Als de een geen lockers heeft, zal de ander dat hoogstwaarschijnlijk ook niet hebben. Als GM het ICE-truckpatroon volgt, worden lockers en dure trucshocks voorbehouden aan ZR2/AT4X-opties. Die staan niet in de meest recente bestelgids, dus ik gok dat we nog langer moeten wachten.
 
#61 ·
Ik dacht dat de GM-vertegenwoordiger een paar jaar geleden zei dat de trailboss lockers zou hebben? Ik denk dat het een TFL-video was met de vrouwelijke productmanager of zoiets.
Het was de hoofdingenieur van Silverado EV, Michelle Kraatz. Dingen veranderen. Destijds waren de ZR2 en AT4X afzonderlijke uitrustingsniveaus in het ICE-assortiment. Toen maakten ze ze optioneel op de Trail Boss/AT4.

Ik kan me niet voorstellen dat de lockers veel toevoegen aan de kosten, behalve dat ze relatief weinig volume hebben. De DSSV-schokdempers kosten echter als aftermarket-kits voor ICE-trucks meer dan $3.000.

We zullen moeten wachten op onthullingen, maar de bestelgids heeft niets over lockers of schokdempers.
 
#60 · (Edited)
Behalve - zoals ik hierboven al zei - zijn de EV's meer volledig uitgerust met een kleinere trim-opstelling dan de ICE's (ze hebben de RST al laten vallen). Om in de TB/AT4 te komen, geef je een flink bedrag uit in vergelijking met de ICE-versies, een locker kost niets, domme zet IMO als ze ze weglaten. Plus er is prijscompressie, een ZR2 zou weer op $100k moeten staan voor wat, wat stof en lockers?
 
#62 ·
Lockers, het zal ze moeten hebben of het zal de marketing domme logische zet van de eeuw zijn 😅
We kunnen alleen maar hopen. Met GM's drang om hun stuklijsten te vereenvoudigen en de Hummer die dezelfde productielijn afgaat, zouden ze de aandrijvingen voor alle EV-trucks standaardiseren. De Hummer dual motor heeft mechanische lockers, dus het zou een fluitje van een cent moeten zijn om lockers op de SEV's op te nemen. Zoals je zegt, het zou een domme marketingzet zijn om dat niet te doen, maar de potloodduwers willen ons misschien meer geld aftroggelen als ZR2/AT4X-opties. Zelfs als dat zo is, waarom zouden die dan niet nu beschikbaar zijn?

Ik zit me nog steeds af te vragen wat "hydraulische rebound control" zou kunnen zijn.