Silverado EV Forum banner

Who installed your EV Charger?

EV-lader Zelf Installatie Opmerkingen en Aanbevelingen

1.1K views 26 replies 15 participants last post by  Bob’s Crafts  
#1 ·
Ik heb net mijn reis voltooid om mijn eerste EV-lader te installeren en dacht dat ik mijn ervaring, aantekeningen en aanbevelingen zou delen in de hoop dat dit proces voor iemand anders gemakkelijker wordt.

LADERS:
Ik heb gekozen voor de Apex Mach2 EV-lader. Belangrijkste kenmerken die me overtuigden waren de oplaadkabel van 30 ft en de mogelijkheid om het aantal ampère in te stellen waarmee ik wil opladen, samen met het instellen van een oplaadschema. Mijn strategie zal zijn om 95% van de tijd op 20A op te laden en het dan tijdelijk te verhogen tot 48A wanneer dat nodig is. Mijn theorie is dat dit de levensduur van de batterij verlengt door de hitte te verminderen, maar ik ben benieuwd naar uw opmerkingen hierover, aangezien de truck de batterij toch zal koelen als deze heet is.
Opmerking: Er is enige discussie over het feit dat de kabel van 30 ft enig risico met zich meebrengt (kan in strijd zijn met veiligheidsnormen). Doe dus je eigen onderzoek daar. In mijn geval kan ik de truck opladen, of deze nu in of buiten mijn garage staat.

De 2e oplaadkandidaat was de Emporia Load Balancing-lader. Ik had de Emporia Vue al in mijn elektrische paneel geïnstalleerd, maar koos er toch voor om die lader NIET te nemen omdat ik de balancing-functie niet nodig had. Maar dit is een geweldige optie voor velen van jullie.

De klantenservice voor BEIDE laders van de merken Apex en Emporia was uitstekend. Ik stelde 's avonds en in het weekend een paar vragen per e-mail en kreeg in minder dan 60 minuten intelligente antwoorden.

INSTALLATIE:
Achtergrond: IK BEN GEEN ELEKTRICIEN! Ik heb verschillende elektrische projecten in mijn huis gedaan, waarvan de grootste de installatie van 12,7 kW zonnepanelen op mijn dak was. Ik ben dus bekend en voel me op mijn gemak in mijn elektrische paneel. Zo niet, huur dan een professional in! Zo ja, dan is dit naar mijn mening een beheersbare doe-het-zelfklus.

Ik heb het hele project letterlijk ontworpen met ChatGPT en vervolgens alles dubbel gecontroleerd op Google. Ik ging er aanvankelijk van uit dat het subpaneel dat zich al in mijn garage bevond, voldoende zou zijn. Ik noemde dit aan ChatGPT en het begon me de juiste vragen te stellen die me hielpen snel te beseffen dat het NIET voldoende was. Dat paneel werd gevoed met een 60 ampère-stroomonderbreker en ik heb er al een mini-split, elektrische droger en algemene verlichting op aangesloten. Het werkte voor mijn lasser, maar ik vermoed dat ik de droger nooit tegelijkertijd met het lassen heb laten draaien. Dus besloot ik om stroom rechtstreeks van mijn 200A hoofdelektrische paneel in mijn kelder te halen. Dit vereiste het verplaatsen van een paar belastingen naar "tandem" -stroomonderbrekers om ruimte te maken voor de 60 Ampère-stroomonderbreker. Opmerking: voor 48 Ampère heb je een 60 Ampère-stroomonderbreker nodig (moet 125% boven de stroom liggen). Ze maken ook tandem dubbelpolige stroomonderbrekers die voor velen van jullie een betere optie kunnen zijn. Opmerking: in de Amazon-lijst stond dat je GEEN GFCI-stroomonderbreker mocht gebruiken, maar in de papieren instructies stond dat je er wel een moest gebruiken. Klantenservice bevestigde dat de GFCI-stroomonderbreker NIET nodig was bij het vast bedraden.

Vanuit het hoofdservicepaneel trok ik rode en zwarte 4AWG koperen THHN en één 10AWG koperen THHN door 1-1/4" vloeistofdichte flexibele buis met bijpassende fittingen. Pro-Tip: Trek de draden in een rechte lijn door de buis in je tuin/oprit voordat je de buis installeert en bochten moet navigeren. Het beste is om de flexibele buis eerst een uur in de zon te laten ontspannen. Zelfs als ik het op deze manier deed, kon ik de vissentape maar 50-60' duwen. Mijn theorie... Ik koos voor een grotere buis dan nodig was, in de verwachting dat dit het trekken gemakkelijker zou maken, maar ik vermoed nu dat de grotere diameter ervoor zorgde dat de vissentape na 50' weerstand knikte/vouwde. Dus als ik dit opnieuw zou doen, zou ik 1" buis proberen, misschien zelfs 3/4". Dus ik heb een LB-aansluitdoos in het midden van mijn 80' run geplaatst. Vanuit mijn kelder leidde ik de buis naar de buitenkant van mijn huis en vervolgens terug in de garage. LB-aansluitdozen op elk in-/uitgangspunt zijn de ideale manier om dit te doen, omdat ze een langere run onderbreken en je in staat stellen de draad in kortere runs te trekken, en ze zorgen voor een schoner installatie-uiterlijk. Opmerking: ik zeg NIET dat je de draad hier bij deze aansluitdoos moet doorknippen. Ik zeg dat je hier de buis moet doorknippen. Ik had nog steeds een volledige continue 80' run van draad. De aansluitdoos is slechts een handig "trekpunt" omdat het VEEL gemakkelijker is om 4AWG draad 40' te trekken dan 80'! Ik had weg kunnen komen met 6AWG koperdraad, maar ik koos voor 4AWG om elektrische verliezen (warmte) als gevolg van spanningsval van mijn langeafstandslop te verminderen. De aarddraad heeft slechts 10AWG nodig omdat het meer een signaaldraad is om fouten te detecteren dan ontworpen om stroom te geleiden. Opmerking: de aarddraad van de lader leek 6AWG te zijn, maar was volgens mijn onderzoek onnodig overgedimensioneerd. Neutrale draad is niet nodig. Deze zit in het NEMA-stopcontact aan je muur als je de lader in een stopcontact steekt, maar de Mach 2-lader heeft niet eens een neutrale draad. Aan het einde van mijn run (naast de lader) knipte ik het uiteinde van de lader af en leidde het in een aansluitdoos, waar het verbinding maakt met mijn 80' buisrun. Ik wilde rechtstreeks in de lader zelf gaan, maar in de instructies stond van niet. Zwart verbonden met zwart. Groen verbonden met groen. De witte draad van de lader verbonden met mijn rode draad.

BELANGRIJK:
-Verbindingen MOETEN op specificatie WORDEN AANGEHAALD!!! Dit is een cruciale veiligheidsstap die veel doe-het-zelvers overslaan. De in-lb momentsleutel is goedkoop. Koop hem en GEBRUIK HEM!
-Ik las op veel EV-oplaadforums dat de Polaris-connectoren van 14AWG tot 4AWG zouden smelten omdat ze niet zijn geclassificeerd voor CONTINU ampèrage. Ik koos voor een "14 AWG tot 2/0 AWG Dual-Rated 2-Port 1-Sided Entry Insulated Multiple Tap Connector, Black" van Home Depot (Model # G60005A Store SKU # 409255). Deze vereisten 100 in-lbs koppel, wat behoorlijk wat kracht is. Ik ben een grote kerel en heb dit nauwelijks zelf gedaan. Het is misschien het beste om de connector met een grote tang vast te houden (de connector te beschermen met een poetslap) terwijl iemand anders de momentsleutel draait.
-Ik koos ervoor om een grote blauwe draadmoer te gebruiken die geschikt is voor 16AWG tot 6AWG voor de aardverbinding, aangezien de andere connectoren elk $ 29 kostten.
-60 Ampère-stroomonderbreker besteld bij Home Depot.
-Draad: aangepaste lengtes besteld tegen betaalbare prijzen van "Wire & Cable Your Way" (online leverancier). Het bedrijf verzond meteen. Ik raad ze ten zeerste aan!

GELEERDE LESSEN:
-Square D elektrische panelen hebben twee soorten stroomonderbrekers, QO en Homeline. Zorg voor de juiste stroomonderbreker voor je paneel.
-Ik wist niet wat 2/0AWG was. Het wordt uitgesproken als "ought" (of "aught"), wat ik al vaak heb gehoord. Begreep het gewoon nooit. Ze gebruiken de "/0" voor draadmaten groter dan 2AWG. Dus de 2/0 AWG-connector die ik heb gebruikt, is groter (steviger) en kan meer stroom (meer warmte) aan.
-Gebruik een diepe 4"x4"-aansluitdoos bij het verbinden van de draden om de "stuffing"-vereisten niet te schenden. De 1-1/4" LB-aansluitdoos die ik gebruikte, was voldoende groot. Als je twijfelt, kan ChatGPT deze "stuffing"-berekeningen snel voor je uitvoeren.

Disclaimer:
-Ik heb geen banden met een van deze bedrijven
-Ik neem geen enkele verantwoordelijkheid voor fouten in deze post. Gebruik op eigen risico en controleer alles wat ik zeg met je eigen onderzoek.
-Ik heb dit nu in totaal 14 uur draaiende. Had waarschijnlijk weken moeten wachten voordat ik het plaatste, maar was enthousiast om het te delen voordat ik details vergeet...

Ik hoop dat dit helpt. Als ik fouten heb gemaakt, corrigeer me DAN. Ik ben altijd geïnteresseerd om meer te leren. Maar wees alsjeblieft tactvol (internet-trollen zijn hier niet welkom).
 
#2 ·
Ik heb een gratis ChargePoint-oplader ontvangen van mijn elektriciteitsbedrijf. Ik heb een nieuwe 50-ampère-stroomonderbreker en een 14-50-stopcontact direct naast het elektrische paneel bedraad. Geen problemen, en het werkt geweldig.

Kan elke gewenste ampèrestroom instellen vanaf de oplader. Ik gebruik meestal 24 ampère omdat ik meestal mijn Bolt oplaad en niet meer nodig heb. Kan dat veranderen als ik mijn SEV naar Alaska krijg.

Plus: opladen is het grootste deel van het jaar gratis omdat mijn zonnestelsel meer stroom produceert dan ik nodig heb.
 
#3 ·
Ik heb een gratis ChargePoint-oplader ontvangen van mijn elektriciteitsbedrijf. Heb een nieuwe 50-ampère stroomonderbreker en een 14-50 stopcontact direct naast het elektrische paneel bedraad. Geen problemen, en het werkt prima.

Kan elke gewenste ampèrestroominstelling instellen vanaf de oplader. Ik gebruik meestal 24 ampère omdat ik meestal mijn Bolt oplaad en niet meer nodig heb. Kan dat veranderen als ik mijn SEV naar Alaska breng.

Plus: opladen is het grootste deel van het jaar gratis omdat mijn zonnestelsel meer stroom produceert dan ik nodig heb.
Ik heb die programma's slechts LOSJES bekeken. Ik denk dat mijn nutsbedrijf me een korting aanbiedt. Mijn aanvankelijke aanname was dat ze een soort controle over het apparaat zouden hebben. d.w.z. Ze geven je een voordeel omdat je ze toestaat de belasting tijdens piekuren te verminderen. Wat leuk klinkt, maar ik produceer hier het grootste deel van onze stroom via zonne-energie. Dus ik wilde ze niet de mogelijkheid geven om mijn kosten te vertragen. Als iemand de volledige details kent, deel ze dan.
 
#4 · (Edited)
Dus, ik heb de 20A-strategie onderzocht en het lijkt erop dat er niets significant is om je zorgen over te maken, omdat de laadsnelheid nog steeds laag genoeg is, zelfs bij 48A. De degradatie komt in het spel wanneer je snel oplaadt. Probeer dat dus te bewaren voor must-have momenten, zoals roadtrips. Er werd gezegd dat er mogelijk een sweet spot is rond 28-32A waar het het meest efficiënt is (minder kosten voor de huiseigenaar), maar het verschil tussen dat en 48A is waarschijnlijk slechts een paar procent.

Toen ik die konijnenpijp achterna ging, kwam ik het volgende tegen...
- De meest significante batterijdegradatie komt van het opslaan van de batterij bij een hoge laadtoestand (SoC), vooral bij hoge omgevingstemperaturen. Dus, als je naar 100% moet gaan, zou je idealiter je dagelijkse lading zo moeten instellen dat deze net voordat je elke ochtend naar je werk vertrekt, klaar is, waardoor er minder tijd overblijft bij de hoge SoC.
Toen ik mijn truck kocht, was mijn strategie om de RST (440 mijl bereik) te krijgen en dan alleen op te laden tot 80% (352 mijl). De onderstaande gegevens suggereren dat deze strategie de levensduur van mijn batterij mogelijk 2x zal verlengen! Maar, als ik het verder kan uitrekken en alleen oplaad tot 60% (264 mijl - wat meer dan genoeg is voor dagelijkse commutes), dan zou dat de levensduur van mijn batterij 3x verlengen!

Levensduur batterij vs. maximale SoC (NCMA-chemie, gemiddelde warme klimaat)
(gebaseerd op laboratoriumtestgegevens en EV-veldstudies — geschaald voor EV-cellen)
Dagelijkse Max SoC[/TH>
[TH]Verwachte kalender + levensduur vs. 100% dagelijks[/TH>
[TH]Praktische afwegingen[/TH>
100%[/TD>
[TD]Basislijn (bijv. ~1.000–1.200 volledige equivalentcycli vóór ~20% capaciteitsverlies)[/TD>
[TD]Max bereik, meer regeneratiebeperking bij vol[/TD>
80%[/TD>
[TD]~1,5–2× langere levensduur (bijv. 1.800–2.400 cycli)[/TD>
[TD]Bereik verminderd met 20%, regeneratie volledig beschikbaar[/TD>
60%[/TD>
[TD]~2–3× langere levensduur (bijv. 2.500–3.500 cycli)[/TD>
[TD]Bereik verminderd met 40%, kan halverwege de dag opladen op lange dagen vereisen[/TD>
50%[/TD>
[TD]~3×+ langere levensduur (bijv. 3.000–4.000+ cycli)[/TD>
[TD]Bereik gehalveerd - onpraktisch tenzij je elke dag weinig rijdt[/TD>
[TH]
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]

Ik wilde hier dieper in duiken omdat verschillende mensen me uitlachten toen ik hen vertelde dat ik een EV kocht. Ze zeiden dat mijn batterijen maar 10 jaar zouden meegaan en dat de vervanging meer zou kosten dan een nieuw voertuig. Met de strategie van opladen tot 60% zou ik/zouden we 24 jaar service moeten kunnen krijgen!

Een andere belangrijke opmerking die je in je achterhoofd moet houden bij het verdedigen van je EV-aankoop tegen de trollen, is dat het niet betekent dat de batterij na 24 jaar dood is. Dat is het berekende punt waarop de batterij nog maar 80% van de capaciteit heeft die hij vandaag heeft. Ik heb zeer vergelijkbare gesprekken gehad met mensen over zonnepanelen die het valse idee hebben dat ze na 30 jaar afval zijn. Nee, ze zijn gewoon gedegradeerd tot 80% van hun OORSPRONKELIJKE CAPACITEIT. Naar mijn mening is dat nog steeds ZEER BRUIKBAAR!
 
#13 ·
Ik wilde hier dieper in duiken, omdat verschillende mensen me uitlachten toen ik vertelde dat ik een EV kocht. Ze zeiden dat mijn batterijen maar 10 jaar zouden meegaan en dat de vervanging meer zou kosten dan een nieuw voertuig. Met de strategie om tot 60% op te laden, zou ik/zouden wij 24 jaar plezier moeten kunnen beleven!

"Qua levensduur is de optimale laadspanning 3,92V/cel."

Ik laad op tot 70% (en ontlaad tot 60% voordat ik om de twee dagen weer oplaad in mijn dagelijkse rijcyclus) puur vanwege die regel op de zeer uitgebreide pagina van Battery University waar ze... deeeep doooove... in deze materie doken. Op de SEV komt 70% aardig in de buurt van 3,92v/cel. Gebruik de volledige batterij alleen bij het slepen, wat maar 1-2x per maand is. Ik kocht de SEV in de veronderstelling dat ik er gemakkelijk 10-15+ jaar mee zal rijden en dan... misschien... in staat zal zijn om op dat moment een SSD-batterij van een derde partij in te bouwen voor 2.000 mijl bereik haha... of welke batterijtechnologie AI dan ook tegen die tijd bedenkt... misschien een "vliegende module" om door de lucht te zweven in een beest van 9.000 pond. Ik bedoel... wie weet dat op dat moment. We zullen de wereld over 10 jaar niet eens meer herkennen.
 
#6 ·
Bedankt voor het delen. Ziet eruit alsof je erg grondig was.

Heb je het werk laten vergunnen en inspecteren? Ik raad dit altijd aan en niet alleen voor doe-het-zelvers... Zorg ervoor dat je elektricien ook vergunningen aanvraagt als je die route volgt.

Elektrisch werk moet altijd worden vergund en geïnspecteerd door je lokale planning- en vergunningenkantoor. Dit zorgt voor een tweede paar ogen op je project, garandeert maximale veiligheid en voorkomt problemen bij de verkoop van je huis of bij de verzekering. Ten slotte wordt in dit proces meestal ook je nutsbedrijf op de hoogte gebracht dat je een EV-lader hebt, wat belangrijk is om een nauwkeurige capaciteitsplanning en betrouwbaarheid van het net te garanderen.

Het enige probleem waar ik niet van op de hoogte ben, zijn je belastingsberekeningen, wat belangrijk is om overbelasting van je hoofdleidingen te voorkomen. Net als bij elke stroomonderbreker mag de continue belasting van je hoofdverdeelkast niet meer bedragen dan 80% van de nominale waarde van je hoofdzekering. Dus in het geval van een paneel van 200 ampère is dat 160 ampère.

Als de belastingsberekeningen een probleem zijn, kun je load management-apparaten installeren die het opladen van EV's automatisch vertragen wanneer de vraag in je huis toeneemt en vervolgens het opladen met hogere snelheden hervatten wanneer de vraag afneemt. Dit helpt om te besparen op de kosten van het upgraden van je elektrische aansluiting (heavy up).

Wat dacht je van wat foto's van je project 😎
 
#7 ·
Ik ben bezig met het bouwen van een nieuw huis en ben op zoek naar suggesties voor het elektrische ontwerp. Is een 200 ampère paneel de beste optie? Dit is niet mijn expertise, dus alle suggesties voor de beste opstelling zouden ZEER gewaardeerd worden.

Ik moet de bouwer vrij snel laten weten, aangezien ze nu aan het framen zijn.

Ik waardeer uw opmerkingen bij voorbaat!
 
#8 ·
Ik ben bezig met het bouwen van een nieuw huis en ben op zoek naar suggesties voor het elektrische ontwerp. Is een 200 ampère paneel de beste optie? Dit is niet mijn expertise, dus alle suggesties voor de beste opstelling zouden ZEER gewaardeerd worden.

Ik moet de bouwer vrij snel laten weten, aangezien ze nu aan het framen zijn.

Ik waardeer uw opmerkingen bij voorbaat!
Als het niet absurd duurder is, zou ik voorstellen om groter te gaan.

Ik zou van plan zijn om dit allemaal tegelijkertijd te kunnen laten draaien:
2 x 60A EV-laders
AC/Warmtepomp 40 A
Droger 30A
Tankloze boiler 75 A
Inductiekookplaat 50 A

Dat is 240 A zonder de boiler of 315 A ermee.
 
#10 ·
Als u naar een flinke zonne-installatie kijkt, zorg er dan voor dat uw hoofdbus dit aankan of gebruik een splitterbox zodat u de bus kunt vermijden. Ik ben niet zeker van uw codevoorschriften, maar hier in de buurt mag u over het algemeen slechts 40A op een 200A-paneel en 50A op een 100A-paneel plaatsen. Alles wat we nu bouwen heeft een 225A hoofdbus.
 
#14 ·
Laad het ding eerlijk gezegd de hele tijd op tot 80% en misschien eens per maand tot 100% om de BMS te laten herkalibreren en de cellen in evenwicht te brengen. Het is niet de moeite waard om hier zoveel over na te denken. Zelfs bij 1800 cycli, als je 400 mijl bereik per cyclus hebt, is dat 720.000 mijl!! Zelfs bij 25.000 mijl per jaar kijk je naar bijna 29 jaar service tot 80% batterijduur
 
#16 ·
Zoals ik het lees, klinkt het alsof je in de originele post de EV-lader vast hebt bedraad in plaats van de NEMA 14-50-stekker te gebruiken die bij de lader wordt geleverd. Dat is goed, aangezien de stekker slechts geschikt is voor 40 ampère en je oplaadt met 48 ampère. Je zou ook geen GFCI-stroomonderbreker (die erg duur is) nodig moeten hebben als je de lader vast bedraad, hoewel dit kan variëren afhankelijk van de lokale elektrische code. De meeste wandladers zouden een ingebouwde GFCI moeten hebben.

Ik sluit me aan bij de opmerking dat je de installatie van je EV-lader moet laten inspecteren. Als je brand krijgt in je huis, kan je verzekeringsmaatschappij het gebrek aan inspectie gebruiken als excuus om je schade niet te dekken.
 
#18 ·
Ik geloof dat alle wandladers een ingebouwde GFCI hebben.
Zelfs met GFCI in de lader, heb ik rapporten gezien dat inspecteurs een GFCI-stroomonderbreker in uw elektrische paneel eisen als u een plug-in lader heeft in plaats van een vast bedrade. Ik neem aan dat dit komt omdat mensen soms andere dingen (zoals een lasser of droger) in dat stopcontact zouden kunnen steken die mogelijk geen ingebouwde GFCI hebben.
 
#19 ·
Ik sluit me aan bij het idee van iemand anders hierboven over de warmtepompboiler. Directe boilers verbruiken enorm veel energie en hebben een constante stroom elektronen nodig. Als je momenteel of in de toekomst van plan bent om zonne-energie te gebruiken, is direct meestal geen optie, dus plan vooruit. Warmtepompboilers verbruiken heel weinig energie en zijn gewoon geweldig. We wonen in een gebied waar het in de zomer tot in de lage 100 graden Fahrenheit kan oplopen en in de winter een week of twee onder het vriespunt komt, en het werkt al twee jaar prima. Als je paranoïde bent, kun je een duurdere 'hybride' unit kopen met een elektrisch verwarmingselement, maar het kan geldverspilling zijn als je in het juiste klimaat woont en de boiler zich op een plek (garage) met een relatief constant klimaat bevindt.
 
#22 ·
Tankloos/on demand bespaart meestal energie in vergelijking met oude gas- of elektrische units, omdat ze alleen brandstof gebruiken op aanvraag. Om die reden zeer gebruikelijk buiten de VS. Ik ben ermee opgegroeid. Warmtepompen op goed geïsoleerde tanks verslaan de on-demand verwarmers.
Eens, over het algemeen kan tankloos zeker geld besparen, maar op het moment dat ze worden gebruikt, verbruiken ze een enorme hoeveelheid energie die de meeste residentiële zonne-energiesystemen niet stabiel genoeg kunnen leveren (wanneer de zon schijnt).

Als OP van plan is ooit zonne-energie te gebruiken, zou ik ofwel niet voor tankloos gaan, of er zeker van zijn dat je een hoop batterij hebt om er voldoende stabiele stroom voor te leveren. Eén douche en een lading warmwaterwas kunnen de helft van de dagproductie van een 8 kW-systeem gebruiken.
 
#24 ·
Oké prima... Foto's toevoegen nu.

De reden voor de vertraging was (ik geef het toe) dat ik er eigenlijk nog niet eens over had nagedacht om een vergunning aan te vragen totdat het in deze chat werd genoemd. Ik ging er gewoon van uit dat het een klein project was. Ik heb het onderzocht en het lijkt erop dat het een solide advies was om mijn verzekeringsmaatschappij ervan te weerhouden een claim te weigeren als er ooit een probleem zou zijn, EN het zal één obstakel minder zijn wanneer ik dit huis probeer te verkopen.

Het is geenszins een super nette installatie (slordige montage die op sommige plaatsen van de muur afbuigt), maar het is nu goedgekeurd en is netjes genoeg voor mijn zorgen.

Image

Image

Image

Gebruikte net de betonnen richel om de leiding te "ondersteunen". Ik zal de volgende keer dat we de fietsen uit de weg halen, echte beugels toevoegen.

Image
Image
Image

De EV-lader is het grootste leidinggedeelte dat linksboven in het paneel komt. Je kunt de gigantische 4AWG-draden zien die naar de rechterkant lopen en in een 60A-stroomonderbreker gaan.
Mijn Emporia Vue energiemonitor maakt de dingen hier behoorlijk rommelig.
 
#25 ·
Ben je dus door de elektrische keuring gekomen met al die Emporia Vue energiedraden daar? Heeft de inspecteur er naar gevraagd?

Zoals ik in een andere post al zei, had ik al die witte Emporia draden ook, maar ik heb ze voor de inspectie verwijderd omdat ik me zorgen maakte over wat de inspecteur zou denken.

Natuurlijk loopt er geen significante stroom/spanning door die draden, maar het ziet er zeker niet mooi uit. Probleem is dat ik te lui ben geweest om de draden terug te plaatsen!
 
#26 ·
Heeft u de elektrische inspectie doorstaan met al die Emporia Vue-bedrading daar? Heeft de inspecteur ernaar gevraagd?

Zoals ik in een andere post al zei, had ik al die witte Emporia-draden ook, maar ik heb ze voor de inspectie verwijderd omdat ik me zorgen maakte over wat de inspecteur zou denken.

Natuurlijk loopt er geen significante stroom/spanning door die draden, maar het ziet er zeker niet mooi uit. Probleem is dat ik te lui ben geweest om de draden terug te plaatsen!
Ja, het is ermee geslaagd.

Ik weet zeker dat elke inspecteur anders is, maar de mijne is supercool en relaxed. Niet dat hij niet grondig was, maar ik had NIET de indruk dat hij er was om me het moeilijk te maken of me op dingen te betrappen. Als de Emporia Vue een inspectie zou hebben tegengehouden, zouden ze zeker veel meer problemen hebben om het product überhaupt te verkopen.
 
#27 ·
Ik heb vandaag mijn Grizzl-E 80A-lader geïnstalleerd, nogmaals bedankt aan de man die over de laadclub (alleen Canada) postte, want dat was de duw om te upgraden. Ik had hem bedraad met een stekker en de dipswitches zo ingesteld dat hij beperkt werd tot 40A terwijl ik wachtte op de 100A-zekering en wat tijd.

De installatie verliep probleemloos. Het moeilijkste was om de draadlengte in de lader te krijgen voor de verspringende aansluitingen. Ik heb #4 draad gebruikt, die een beetje stijf is, maar nodig is voor zoveel ampère.

De draad in de LB buigen is altijd leuk, maar het is gemakkelijker als het afzonderlijke strengen zijn in plaats van iets met een mantel. Aan de binnenkant van de garage heb ik een gepantserde flex gebruikt, zodat ik niet met een buis hoefde te rommelen. De totale installatietijd was ongeveer twee uur.

De flex aan de linkerkant van het paneel is de nieuwe draad. De flex aan de rechterkant is teck voor het stopcontact dat ik buiten heb geïnstalleerd voor de oplaadbare lader toen ik de auto voor het eerst kreeg.
 

Attachments