Silverado EV Forum banner
141 - 160 of 204 Posts
Net bevestiging gekregen dat de ophangingscontroller defect is. Ze vervangen hem onder garantie. Dealer is cool geweest.
Deze modules zijn veel te gevoelig. Heb een vriend die haar modules op haar vistiq liet updaten en een van de modules ging ook defect. 30 dagen later staat de auto nog steeds bij de dealer te wachten op het onderdeel :/

deze modules zijn veel te gevoelig. Heb een vriend die zijn modules liet updaten op zijn vistiq en een van de modules ging ook kapot. 30 dagen later staat de auto nog steeds bij de dealer te wachten op het onderdeel :/
Mijn onderdeel is er maandag, godzijdank. Maar ik geef dealers geen schuld dat ze hier bang voor zijn. Het nieuwste Tesla Model Y krijgt elke 1-2 weken een update. Ze hebben updates saai gemaakt. Het feit dat dit GMs heruitvinding van een auto vanaf de grond is en het nog steeds 50 modules heeft die individueel moeten worden bijgewerkt en zonder reden kunnen stilvallen, is lachwekkend.

Mijn ’24 Silverado RST is momenteel in de werkplaats en er wordt me herhaaldelijk verteld dat deze al ‘up to date’ is. Ze kunnen er echter geen update voor vinden. Ik heb YouTube-video's en deze forums gedeeld, maar er is geen update verstrekt. Enig idee hoe ik met de situatie om moet gaan?
Voor alle software-updates (inclusief Sidewinder), als uw truck nog steeds onder de bumper-tot-bumper garantie valt, moet VWP op verzoek en op elk ander moment dat uw voertuig wordt onderhouden, worden uitgevoerd. Gratis. Print bulletin 24-NA-143 uit en presenteer het beleefd en respectvol aan uw serviceadviseur als u tegenstand ondervindt.

Voor software-updates geldt dat als uw truck nog onder de bumper-tot-bumpergarantie valt, VWP op verzoek en op elk ander moment dat uw voertuig wordt onderhouden moet worden uitgevoerd. Gratis. Print bulletin 24-NA-143 uit en presenteer het beleefd en respectvol aan uw serviceadviseur als u tegenstand ondervindt.
Heb dat geprobeerd, ze zullen het alleen doen als er een nieuwe TSB uitkomt die hen instrueert hetzelfde te doen.

Heb dat geprobeerd, ze zullen het alleen doen als er een nieuwe TSB uitkomt waarin ze worden geïnstrueerd hetzelfde te doen.
Dan moet je een andere dealer zoeken. Ik heb bijvoorbeeld dinsdag een afspraak staan bij mijn tweede om dit te laten uitvoeren.

Jammer. GM zou hierover veel en veel duidelijker moeten zijn voor zijn dealers.

Heb dat geprobeerd, ze zullen het alleen doen als er een nieuwe TSB uitkomt waarin ze worden geïnstrueerd hetzelfde te doen.
Het is het probleem van de Service Adviseur, ga om hen heen, haal hun manager of technicus om u te helpen of klaag rechtstreeks bij GM Corporate dat een dealer weigert werk te doen en zij moeten helpen.

Voor software-updates geldt dat als uw truck nog onder de bumper-tot-bumpergarantie valt, VWP op verzoek en elke keer dat uw voertuig wordt onderhouden moet worden uitgevoerd. Gratis. Print bulletin 24-NA-143 uit en presenteer het beleefd en respectvol aan uw serviceadviseur als u tegenstand ondervindt.
Dat is waar. Ik breng mijn voertuig woensdag binnen voor alleen een update en ze vertelden me dat het gratis is omdat het nog onder garantie valt.

GM is duidelijk en stuurt regelmatig e-mails via tech connect en het backoffice over deze zaken, maar ik denk dat veel serviceadviseurs niet bijblijven.
Als dealers zich niet gedragen zoals GM wil dat ze doen, moet GM een betere wortel vinden om ervoor te zorgen dat ze dat wel doen.

Begrijp me niet verkeerd, het ligt aan beiden, maar slechts één echt heeft er iets op het spel staan. Tenzij het zo is opgezet om mensen doelbewust te ontmoedigen updates te krijgen. Dat zou nog slinkser kunnen zijn.

GM is niet verantwoordelijk voor de dealers, zij kunnen gidsen en trainingen aanbieden, maar ze kunnen niet alles in de gaten houden. Als klanten problemen ondervinden, moeten ze contact opnemen met GM zodat zij op de hoogte worden gebracht en dit kunnen corrigeren.

• Like
Reactions: flyinglow
Dan moet je een andere dealer zoeken. Ik heb bijvoorbeeld dinsdag een afspraak staan bij mijn tweede om dit te laten uitvoeren.

Balen. GM zou hier veel en veel duidelijker over moeten zijn naar hun dealernetwerk.
100%, dit is meer een GM-probleem dan een dealerprobleem.

Als je een vast bedrag betaald krijgt voor een upgrade die waarschijnlijk enkele moeilijk te verkrijgen modules zal laten crashen, waardoor je de auto moet laten staan en de klant moet irriteren of een leenauto moet geven, zou je ook terughoudend zijn om deze te updaten. Totdat het is opgelost, zou GM ofwel mobiele vertegenwoordigers hiervoor moeten inzetten of dealers moeten uitrusten met onderdelen die vaak defect raken.

Ze zouden op zijn minst vrijwillige TSB's, formele updates, moeten uitgeven.

100%, dit is meer een GM-probleem dan een dealerprobleem.

Als je een vast tarief krijgt om een upgrade uit te voeren die waarschijnlijk moeilijk te verkrijgen modules zal brickeren, waardoor je de auto moet laten staan en de klant moet irriteren of een leenauto moet geven, zou je ook met tegenzin bijwerken. Totdat het is opgelost, zou GM mobiele vertegenwoordigers hiervoor moeten hebben of dealers moeten uitrusten met onderdelen die vaak defect raken.

Ze zouden op zijn minst vrijwillige TSB's voor updates moeten uitgeven.
De updates vallen allemaal onder één TSB... al het garantie werk wordt gedekt door vaste tarieven. Er is geen noodzaak voor andere TSB's, tenzij er speciale omstandigheden optreden. Zelden worden modules gebrickd, tenzij er al een onderliggend probleem was, of de stappen niet werden gevolgd.

Volg de TSB-formulering. Er staat in dat de voertuigbrede programmering moet worden uitgevoerd wanneer het voertuig "voor onderhoud is". U krijgt één gratis service voor bandenrotatie. Plan de bandenrotatie, vraag hen om de voertuigbrede programmeerprocedure uit te voeren, evenals de USB TDU. Als de serviceadviseur zegt dat er geen update is, vraag dan om met de techneut of de SM te spreken.

Voor degenen die het niet erg vinden om een ​​beetje te wachten, komt dit binnenkort OTA.

Bedankt voor de opmerkingen dat de GM OTA-update binnenkort komt.

Zijn deze softwarevertragingen van GM zo ontworpen dat mensen SPS2 en abonnementen gaan kopen?

Dit topic laat zien hoe ongeorganiseerd GM en de GM-dealer zijn, dat ze deze updates niet kunnen uitvoeren en misschien een paar EV's onderweg hebben "gebrickt" en ze aarzelend maken door te weigeren een update op verzoek uit te voeren.
Er is hier iets vreemds aan de hand. Compenseert GM de GM-dealers niet goed voor hun tijd om garantie en VWP uit te voeren? en rekening houden met herhaalde en mislukte pogingen tot module-updates... !!!

GM moet deze langverwachte OTA-update-fiasco oplossen.
Zijn er lessen geleerd voor GM? D.w.z. Software Defined Vehicle is gecentreerd rond de software zelf en ze zijn omwikkeld met hardware die feilloos werkt met software.
En niet de EV gebouwd met OEM-onderdelen van schroothopen die soms niet werken met andere modules in het voertuig, en incompetente OEM's die hun software niet up-to-date houden om feilloos te werken met de rest van de EV ...

Ik vraag me af of Tesla en Rivian dat niveau van volwassenheid jaren geleden al hebben bereikt... maar GM bouwt ook al heel lang EV's -

Wat kan GM hier verbeteren? Om te slagen in deze Software Defined Vehicle-reis?

Mijn persoonlijke mening is dat de overgrote meerderheid van EV/ICE-eigenaren niet geeft om de nieuwste/beste software-updates, maar... rijdt gewoon hun voertuigen totdat/tenzij er iets gebeurt/misgaat en dan updaten ze... misschien. Zelfs als software/statistiekenner geef ik er niet echt om om de nieuwste te hebben, tenzij het iets oplost dat ik persoonlijk nodig had (PowerBase, ik kijk naar jou). Er zullen echter altijd de "iPhone"-mensen zijn die het allernieuwste van alles moeten hebben. Lijkt een stressvolle, angstige manier van leven, maar ieder het zijne natuurlijk.

Bedankt voor de opmerkingen dat de GM OTA-update binnenkort komt.

Zijn deze softwarevertragingen van GM ontworpen om mensen SPS2 & Abonnementen te laten kopen?

Dit topic laat zien hoe ongeorganiseerd GM en de GM-dealer zijn, dat ze deze updates niet kunnen uitvoeren en misschien een paar EV's onderweg hebben gebrickt en ze terughoudend maken door te weigeren updates op verzoek uit te voeren.
Er is hier iets vreemds aan de hand. Compenseert GM de GM-dealers niet goed voor hun tijd om garantie- en VWP-werkzaamheden uit te voeren? En houdt rekening met herhaalde en mislukte pogingen tot module-updates... !!!

GM moet deze langverwachte OTA-update-fiasco oplossen.
Zijn er lessen geleerd voor GM? D.w.z. Software Designed Vehicle is gecentreerd rond de software zelf en ze zijn verpakt met hardware die feilloos werkt met software.
En niet de EV gebouwd met OEM-onderdelen van schroothopen die soms niet werken met andere modules in het voertuig, en incompetente OEM's die hun software niet up-to-date houden om feilloos te werken met de rest van de EV ...

Ik vraag me af of Tesla en Rivian dat niveau van volwassenheid jaren geleden al hebben bereikt ... maar GM bouwt ook al heel lang EV's -

Wat kan GM hier verbeteren? Om te slagen in deze Software Defined Vehicle-reis?
Ik kan alleen maar speculeren over GMs redenering hier. De OTA-updates, aangezien ze OTA worden uitgevoerd, hebben de potentie om veel meer problemen te veroorzaken. Dus ze doen waarschijnlijk extra due diligence in het valideren voordat ze OTA pushen. Natuurlijk helpt de perceptie dat de 2026-modellen functies hebben die de vorige modellen niet hebben, de verkoop niet... maar het is waarschijnlijk gewoon het feit dat het tijd kost voor OTA's. Onthoud ook dat als een module wordt gebrickt door een OTA, het voertuig nog niet bij de dealer is... het zou moeten worden teruggesleept, wat extra kosten en ongemak voor de klant veroorzaakt.

TLDR... mijn speculatie... GM is conservatief met de OTA's.

Voor degenen die het niet erg vinden om een ​​beetje te wachten, komt dit binnenkort OTA.

Goed nieuws, hoewel de link voor mij niet werkt.

Het werkte uren geleden.

Wat kan GM hier verbeteren? om succesvol te zijn in deze Software Defined Vehicle reis?
Ze zouden kunnen stoppen met het gebruik van modules van derden met propriëtaire software van derden in elk van hen.

Het wordt verticale integratie van de software in het voertuig genoemd. Maar GM is niet in staat om een dergelijke verandering in minder dan tien jaar door te voeren. Ze weten al bijna tien jaar dat ze het moeten doen, maar ze zijn bang om de pleister eraf te trekken. En het heeft gevolgen voor de klanten, omdat elke softwarewijziging aanvoelt als een openhartoperatie.

you do not need a techline connect subscription, only need the SPS2.

turn off wifi, wired connection, Disable AV, run as admin, make sure no other USB devices are plugged into the PC.
Je bent de aanbeveling vergeten om een klavertje vier aan de linker- en rechterkant van het dashboard te plaatsen, en één precies in het midden van het dashboard voordat je met de update begint. Zorg ervoor dat de vier bladeren perfect zijn uitgelijnd met de magnetische noordpool in jouw omgeving. Het is geen slechte gewoonte om het voertuig ook met de voorkant naar de magnetische noordpool te parkeren. ;)

141 - 160 of 204 Posts